Husk dette når du skal på trail løbetur

Nedenstående artikel indeholder sponsorerede links.

Regel #1: start stille ud!

Hvis du er en af dem, der har en drøm om at engang gennemføre et maratonløb, så er det med at spidse ører nu og læse godt med. Der er nemlig nogle ting, som er utrolig vigtige, når man skal forberede sig til et maraton. Det vigtigste er nok at starte stille og roligt ud. Og hvorfor så det? Fordi din krop ikke er vant til den belastning, som du nu skal til at udsætte den for. Det betyder også, at det er vigtigt at holde nogle hviledage mellem dine løb, så du ikke belaster dine knæ og led mere end nødvendigt. Starter du ikke roligt ud og husker dine hviledage, kan du nemlig risikere at få skader, der er til stor gene og smertefulde. Og så får du med stor sandsynlighed ikke mulighed for at gennemføre det planlagte løb, da du ikke kan løbe i den periode, du kommer dig over din skade. Så vigtigst af alt – start roligt ud og pas på din krop!

 

Husk et par gode trail løbesko

Noget af det vigtigste, du overhovedet kan investere i, er et par gode sko til dine trail løb. Det er nemlig ikke helt tilfældigt, hvilket skotøj du vælger, da det forkerte sæt sko ikke beskytter dine fødder og ankler ligeså godt, som et par trail løbesko. Sørg derfor for at gøre din research og vælg en trail løbesko herre model, der beskytter dig optimalt under løbeture på ujævnt terræn.

 

Hav forskellige ting med til løbeturen

Når man er ude og løbe langt i naturen, er man ikke altid i nærheden af toiletter, madboder eller muligheder for at få væske. Sørg derfor for at have væske med i et bælte, måske en lille snack bar, så du har energi til turen – og gerne lidt papir, hvis du skal på ”toilettet” i det fri. Så er du godt klædt på til en god trail løbetur uden ubehagelige overraskelser.